FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Hvilke arbejdsopgaver har man som administrativ elev i Horsens Kommune? Hvad er optagelseskravene? Og hvordan sender du en ansøgning?
Spørgsmålene får du svar på her i stillingsopslaget.
Men inden du kommer dertil, får du mulighed for at læse, hvad Maja Lykkegaard Bonnemann, der er tidligere administrativ elev i Horsens Kommune, fik ud af sin elevtid. Du får også mulighed for at høre, hvad de nuværende administrative elever synes om deres arbejdsplads og hverdag.
For hvis der er nogen, der kan gøre dig klogere på hverdagen som administrativ elev i Horsens Kommune, så er det altså dem. God fornøjelse!
”Inden jeg startede som administrativ elev i Horsens Kommune, vidste jeg, at jeg ville arbejde på kontor. Men det var vildt svært at finde ud af, om jeg ville arbejde med opgaver indenfor økonomi, HR eller måske indenfor jura,” siger Maja.
”Det særlige ved at være kontorelev i Horsens Kommune er, at man får lov til at arbejde i forskellige afdelinger og med forskellige typer af opgaver. For mig har det betydet, at jeg har prøvet forskellige ting af og har fundet ud af, at jeg rigtig godt kan lide HR-opgaverne”.
Under elevtiden har Maja blandt andet løst opgaver ifm. ansættelse af kommunalt ansatte, ifm. indkaldelse af hjælpemidler fra borgerne og ifm. borgmesterhenvendelser.
”Udover at jeg under elevtiden i Horsens Kommune fik noget afklaring, fik jeg også en masse sparring fra mine kollegaer og et godt fællesskab med de andre elever. Vi lavede aktiviteter sammen, spiste frokost og hjalp hinanden, hvis der var noget, som var udfordrende. Det var megadejligt og trygt,” siger hun.
I dag er Maja fastansat i Teknik og Miljø i Horsens Kommune, hvor hun arbejder med HR-opgaver. Derudover er hun ved at tage kommunomuddannelsen, så hun kan blive endnu dygtigere indenfor området.
På en arbejdsplads som vores er kollegaer i administrationen uundværlige. Kort fortalt er det dem, der får kommune-tandhjulene til at glide let og organisationen til at fungere. Og sådan er det ikke kun hos os i det offentlige - på det private arbejdsmarked er medarbejdere med administrative kompetencer en lige så stor gevinst at have på holdet.
Derfor skal du som elev lære fra de dygtigste: Vores administrative kollegaer.
Du kommer i løbet af de to år til at være en del af to-tre forskellige afdelinger, hvor du blandt andet bliver skarp til:
Som administrativ elev i Horsens Kommune får du:
Som ansøgere har I mange forskellige baggrunde og skoleforløb.
Hvis du vil finde ud af, om du kan ansøge om at blive administrativ elev i Horsens Kommune, kan du:
Derudover er det vigtigt for os, at du er nysgerrig, har lyst til at byde ind på opgaver og har lyst til at være en del af fællesskabet på arbejdspladsen.
Der er ansøgningsfrist den 5. april 2024.
Vi forventer at holde samtaler i uge 16.
Første arbejdsdag er mandag den 2. september 2024.
Så er du meget velkommen til at ringe eller skrive til løn- og personalekonsulent Rikke Mølgaard på tlf. 21 24 84 05 eller på mail: perim@horsens.dk
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Horsens Kommune
Chr M Østergaards Vej 4
8700 Horsens
Datoer
Ansøgningsfrist: 5. april 2024
Tiltrædelse: 2. september 2024
Kontakt
Rikke Mølgaard
(+45) 21 24 84 05
perim@horsens.dk
Find vej
Med sine 96.500 indbyggere er Horsens Kommune et fantastisk sted med masser af liv. Her er kultur, oplevelser og en enestående natur. Og så er vi en masse søde horsensianere, der holder sammen, passer på hinanden og får tingene til at ske.