FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Som eftermarkedselev lærer du at arbejde med både modtagelse af kunder på værkstedet, men også med lagerstyring, fremskaffelse og plukning af reservedele, samt salg af tilbehør – alt sammen indenfor vores spændende branche med de tunge køretøjer, hvor fremtiden lige nu byder på mange nye banebrydende tiltag, og hvor Scania er en af de helt store spillere med at bidrage til en bæredygtig fremtid. Tiltrædelse vil være hurtigst muligt.
Om dig
Du har formentlig gennemført en ungdomsuddannelse, eventuelt kombineret med et par års erhvervserfaring. Det kan også være, at du allerede har en anden uddannelse, men har lyst til at gå i en ny retning og kan se dig selv i vores spændende branche. Vi er åbne for at kunne tilbyde flere indgangsvinkler, alt efter hvilken baggrund du kommer med, og hvilken mulighed du ser for dig. Vi finder sammen ud af, hvad du evt. mangler af grundforløb for at komme igang med hovedforløbet hos os.
Du behøver ikke have kendskab til lastbiler i forvejen, men du er ansvarsbevidst, selvstændig og har et godt humør. Du kan lide udfordringer, og engagerer dig i de opgaver du får.
Om uddannelsen
Hvis du allerede har et grundforløb bag dig, der svarer til uddannelsesretningen, så vil uddannelsen som udgangspunkt tage 2 år inkl. flere skoleophold af 14 dages varighed på Business College Syd med indkvartering på Mommark på Als. Har du en anden uddannelsesbaggrund, vil du kunne forvente et supplerende grundforløb på 5 uger, inden du kan komme i gang med hovedforløbet.
Hvad skal du lave
I dit daglige arbejde i afdelingen fungere du som bindeled imellem lager og værksted. Du vil bl.a. lære at tage imod kunder på værkstedet, men også fremskaffe, plukke og sælge reservedele. Der vil være fokus på samspillet mellem lager og værksted samt salg og kundekontakt, som er omdrejningspunktet for uddannelsen. Du vil stå for booking af fremtidige værkstedsbesøg, opkald til kunder, håndtering af lånebiler. Andre opgaver vil være vedligehold af vores leverandører, lagerstyring ved brug af den nyeste IT, intern logistik, ordrebehandling samt indkøb.
I hele Scania organisationen arbejder vi altid med løbende forbedringer, og derfor lærer du også at arbejde med flows og processer.
Vi tilbyder
En spændende og alsidig hverdag hos en af markedets bedste leverandører af lastbiler og busser. Vi har et uformelt arbejdsmiljø, hvor du får masser af gode kolleger, og hvor der også er plads til dig. Du får gode ansættelsesforhold, der inkluderer mange forskellige medarbejdergoder.
I kortere perioder vil du få mulighed for at komme på besøg i andre af vore Scania afdelinger for at opnå en bredere viden om Scanias servicemarked. Du vil blive udfordret både fagligt og personligt i en travl dagligdag.
Et af Scanias fokusområder er at bidrage til en bæredygtig fremtid, med en mobilitet der er bedre for både erhvervsliv, samfund og miljø. Med vores 16 værksteder og mere end 700 ansatte i Danmark, har Scania igangsat en række initiativer, der skal sikre, at vi som virksomhed kan halvere vores CO2-aftryk allerede i 2025. Vores fokus er blandt andet rettet mod fossilfri el, LED-belysning og CO2-neutral opvarmning.
Ansøgning og spørgsmål
Er du blevet nysgerrig og har spørgsmål til elevstillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingschef Michael Fogh Sørensen T: 91 34 47 38
Du kan søge stillingen frem til den 20. juli 2024, men hvis vi finder den rette person, som også gerne vil os, så tillader vi os at ansætte og afslutte rekrutteringen, så skynd dig at sende din ansøgning til os. Vi glæder os til at høre dig!
Vi glæder os til at høre dig!
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Scania Danmark A/S
Bøsbrovej 120
8940 Randers
Datoer
Ansøgningsfrist: 20. juli 2024
Tiltrædelse: Hurtigst muligt
Kontakt
Afdelingschef Michael Fogh Sørensen
(+45) 91 34 47 38
Find vej
Vores succes bygger på vores kerneværdier - kunden i centrum, respekt for den enkelte, eliminering af spild, dedikerede medarbejdere, team spirit og integritet. Kerneværdierne indgår i vores rejse mod en mere bæredygtig fremtid samt cementerer vores position i Traton Group. Disse værdier vil fortsat indgå i den måde, vi driver vores forretning baseret på en global førerposition inden for bæredygtig transport.