Lejre Kommunes Borgerservice søger en ny kontorelev pr 01.09.2025. Er du vores nye servicemindet kontorelev?
Kan du lide at arbejde med mennesker og vil du have en alsidig kontoruddannelse, så er vores arbejdsplads klart noget for dig. Hør Vores nuværende elev Stine fortælle mere om hendes elevtid her
Vi søger en kontorelev med speciale i offentlig administration med start den 1. september 2025. Er du målrettet og vil du selv tage et personligt ansvar for at få det bedste ud af din elevtid, så skal du søge stillingen som kontorelev i Lejre Kommune. I Borgerservice får du selvstændigt lov til at prøve kræfter med mange forskellige og spændende opgaver. Du vil i løbet af to år få et bredt og solidt kendskab til den kommunale verden samt en god og alsidig uddannelse.
Din elevtid vil som udgangspunkt være i Borgerservice ´s 3 teams som rummer:
Frontteamet– her vil du skulle:
Opkrævningsteamet - her vil du skulle:
Ydelsesteamet - her vil du skulle:
I løbet af de to år vil der blive 15 ugers skolegang på Handelsskolen. Du vil få tilknyttet en praktikvejleder, som vil være din kontaktperson, og den der er ansvarlig for din oplæring. Derudover vil du også få tilknyttet en uddannelseskoordinator, som afholder evalueringssamtaler med dig undervejs.
Vi forventer at du har gennemført en af følgende uddannelser: EUX-business, En 1 årig studie kompetencegivende del af EUX, HHX + 5 ugers grundforløb, STX, HF eller HTX suppleret med 10 ugers grundforløb.
Derudover har du:
Du indgår i den daglige drift i Borgerservice, som er borgernes primære indgang til Lejre Kommune. Vi er 23 medarbejdere i 3 teams, der altid har fokus på at udvikle borgerbetjeningen med faglige kompetencer og god borgerbetjening i højsædet.
Borgerservice er organisatorisk placeret i Center for Borgerservice & Digitalisering.
Som elev i Lejre Kommune har du en 37 timers arbejdsuge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Du kommer til at arbejde på rådhuset i Hvalsø, der ligger 5 minutter fra Hvalsø Station med direkte tog til og fra København H hver halve time.
Vi indkalder til samtale efter ansøgningsfristen er udløbet. Vi forventer at holde samtaler onsdag den 30 April 2025
Vi glæder os til at høre fra dig.
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Dorthe Maja Johansen på tlf. nr. 5331 5991 eller Sagsbehandler Jane Egeholdt Christensen på tlf. nr. 4646 4683.
Der er ansøgningsfrist for stillingen den 20. april 2025 kl. 12:00.
Arbejdssted vil være Møllebjergvej 4, 4330 Hvalsø.
Lejre Kommune er et fællesskab af 49 små byer og landsbyer. Her bor lige under 30.000 mennesker, og stadig flere kommer til. Som kommune arbejder vi for at skabe det gode liv på landet, nu og for fremtidige generationer. Det handler om at tænke naturen ind i alt, hvad vi laver. At finde løsningerne i fællesskab og fællesskaber, og at skabe frirum, hvor borgere, foreninger og virksomheder kan udfolde sig.
Vi har i alt omkring 2000 medarbejdere, som arbejder for at skabe velfærd i et nært samarbejde med alle dem, som indsatsen har betydning for.
Det er derfor, vi kalder Lejre Kommune for Vores Sted.
I Lejre Kommune er der røgfri arbejdstid.
I Lejre Kommune indhenter vi straffeattester og børneattester til en række stillinger. Vær derfor opmærksom på, at du kan blive bedt om at give tilladelse til indhentning af disse, i de stillinger hvor det er relevant.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Lejre Kommune
Møllebjergvej 4
4330 Hvalsø
Datoer
Ansøgningsfrist: 20. april 2025 kl. 12.00
Tiltrædelse: 1. september 2025
Kontakt
Teamleder, Dorthe Maja Johansen
(+45) 53 31 59 91
Sagsbehandler, Jane Egeholdt Christensen
(+45) 46 46 46 83
Find vej
Lejre Kommunes ansatte har hver dag fokus på at sikre kernevelfærden i Lejre Kommune. I vores fem overordnede og tværgående kerneopgaver angiver vi fælles retninger for vores daglige arbejde. De forbinder de daglige opgaver sammen på tværs af arbejdspladser og fag.