FREJA baner vejen! Vil du med på holdet?
Bliv speditørelev hos FREJA og få branchens bedste og dygtigste kolleger samt en hverdag med højt til loftet og masser af ansvar.
Vi søger nye kontorelever til 1. september 2024. I Helsingør Kommune skal vores kontorelever vælge det område, hvor de ønsker at være i deres elevtid.
Du får en hverdag, hvor du er i kontakt med mange af kommunens borgere, når de har brug for rådgivning og du får mulighed for at følge sagerne til dørs, i de sager, hvor der efterfølgende skal ske, en sagsbehandling.
Du motiveres af en travl hverdag og kombinationen af sagsbehandling og den udadvendte funktion, hvor du i løbet af en dag møder og skal servicere mange forskellige borgere. Du evner at danne dig et overblik over situationen og borgerens behov og i at levere en god og nærværende service over for den enkelte.
Da Borgerservice ligger sammen med Jobcenteret, vil det også være muligt at stifte bekendtskab med dette område.
Som klassisk kontorelev vil du komme til at udfører mange forskellige arbejdsopgaver, så som, borgerkontakt, referat skrivning, brevskrivning, indberetning i diverse it-systemer, betale regninger og andre klassiske kontoropgaver. Du vil have mulighed for, at komme rundt i det center hvor du bliver placeret. Du vil få en bred viden om de mange forskellige arbejdsopgaver der er i en kommune. Som klassisk elev har du mulighed for at være placeret i to forskellige centre i løbet af din elevtid.
Du vil blive økonomielev i Center for Økonomi og Ejendomme. Det er et center med meget blandede økonomiopgaver som opkrævning, budget og regnskab samt udbud og kontraktstyring. Du vil få færdigheder inden for bogføringsopgaver, budgetopfølgning, regnskabsafslutning og meget andet. Du vil derudover få kendskab til budgetprocedure og det kommunale regnskab. Det vigtigt, at du er udadvendt, da der vil være en del telefonisk og skriftelig kontakt med andre kollegaer ude i organisationen. Vi lægger vægt på, at du har interesse for Excel og Word, da det er en stor del af hverdagen. Du behøver ikke at kunne systemerne på forhånd, da vi lærer dig op.
Som kontorelev i Helsingør Kommune får du en bred kontaktflade både internt og eksternt. Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor medarbejdertrivsel og personligt initiativ vægtes højt. Du vil blive udfordret og udvikle dig både fagligt og personligt. Herudover tilbyder vi et stærkt elevnetværk, samt gode og hjælpsomme kollegaer.
Vi forventer, at du er nysgerrig efter nye opgaver, og at du er frisk på at varetage rutineopgaver. Du skal som elev være udadvendt, smilende, have masser af gå-på-mod og være klar til at være kommunens ansigt udadtil i mødet med borgere og samarbejdspartnere. Da kommunen som arbejdsplads er i konstant udvikling, vil du blive udfordret med en masse varierede opgaver.
Er du nytænkende, nysgerrig og selvstændig? Trives du med at tage initiativ, og er du god til at skabe relationer? Brænder du for at arbejde i en kommune? Så er du måske en af vores fire nye kontorelever med speciale i offentlig administration.
Uddannelsen forløber over 2 år, herunder 15 ugers skoleforløb på Niels Brock i København. Uddannelsen afsluttes med en fagprøve. Under uddannelsen er der mulighed for at deltage i en studietur til Bruxelles sammen med skoleholdet fra Niels Brock. Turen er betalt af kommunen.
Du skal som minimum opfylde adgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i offentlig administration og have en EUX. Er du i tvivl i forhold til ovennævnte adgangskrav, kan du kontakte den lokale handelsskole for yderligere vejledning.
Arbejdstiden er 37 timer om ugen inkl. frokost. Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende HK-overenskomst for elever. Du starter din elevtid den 1. september 2024.
Da vi leder efter elever, der brænder efter de specifikke linjer, skal du kun søge én af linjerne. Husk at du skal gøre tydeligt opmærksom på hvilken linje, du søger i din ansøgning.
Der afholdes samtaler den 11. og 12. marts 2024.
Du søger elevstillingerne via "Ansøg nu" knappen.
Vedhæft aktuelle eksamensbeviser med din ansøgning og CV senest d. 4. marts 2024 kl. 23.59.
Spørgsmål til stilling skal ske til Malene Petersen mwp12@helsingor.dk eller 25 31 22 04.
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Sted
Helsingør Kommune
Stengade 59
3000 Helsingør
Datoer
Ansøgningsfrist: 4. marts 2024
Tiltrædelse: 1. september 2024
Kontakt
Malene Petersen
(+45) 25 31 22 04
mwp12@helsingor.dk
Find vej
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.