Har du mod på ansvar og lyst til at kickstarte din karriere i en stor og dynamisk organisation?
Som kontorelev hos Struer Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, hvor du får masser af erfaring, lærer en masse nye ting og bliver klædt godt på til fremtiden.
Som kontorelev i Borgerservice og Ydelse i Struer Kommunen kommer du vidt omkring flere af vores vigtige fagområder i kommunen. Du får en bred vifte af opgaver og mulighed for at udvikle dig inden for det administrative område. Du bliver inddraget på lige fod med dine kollegaer og får erfaring, der åbner døre.
Du vil i de to år, hvor du er tilknyttet vores afdeling lære sagsbehandling og administration som fag.
I din uddannelse her hos os kommer du omkring:
For alle områderne gælder det, at du har en elevansvarlig, der hjælper dig hele vejen og flere mentorer, som er med til at sikre både det sociale og det faglige i din uddannelse. Derudover får du ansvaret for dine egne opgaver og sager, når vi sammen vurderer, du er klar.
Vi sikrer, at du får så bred en uddannelse som muligt, så du står som en stærk kandidat på arbejdsmarkedet efter endt elevtid hos os.
Der er både skriftlig, telefonisk og personlig betjening af borgere på alle områderne, så det får du også med i din uddannelse her hos os.
Du er skarp til at formulere dig skriftligt og mundtligt, hvilket gør dig i stand til at kommunikere klart og præcist – uanset om det er i en mail, over telefonen eller i en direkte samtale med borgere og kollegaer.
Du tager ansvar for dine opgaver og arbejder struktureret, samtidig med at du har en faglig forståelse og lyst til at udvikle dine kompetencer. Du går til nye udfordringer med gå-på-mod og nysgerrighed, fordi du brænder for at lære og blive dygtigere.
Derudover er du en imødekommende og positiv person, der trives i dialog med andre. Du forstår vigtigheden af god kommunikation og er god til at skabe relationer – både internt i organisationen og i mødet med borgere.
Vi forventer, at du har (eller snart får) en af følgende uddannelser:
📌 EUX, HHX, HG2/HGS/HGV med adgang til offentlig administration
📌 STX/HTX/HF + 5 ugers EUS-forløb
Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til aftalen mellem Finansministeriet og HK/kommunal.
Struer Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
Tiltrædelse er 1. september 2025.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Chalotte Nedergaard på 20 85 41 74
Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning
Vi er Lydens By. Lyden er en inspirationskilde til nye projekter og initiativer, der kan realisere kommunens vækstpotentialer og styrkepositioner til et lokalsamfund, som mennesker har lyst til at besøge, arbejde og bo i.
For os er det naturligt at vores byudvikling tager udgangspunkt i lyd, og vores kunstværker bruger lyden aktivt. Vi arbejder med, hvordan lyd påvirker livskvaliteten positivt hos demente, indlæring hos børn eller fraværet af lyd skaber arbejdsglæde.
Lyd er i vores DNA. Læs mere om vores visioner og strategier
Du har lyst til at søge ovenstående stilling, men er lidt i tvivl om, hvilke muligheder du har for at flytte til? Måske er det nødvendigt, at din partner også finder job i området? Struer Kommune har en Tilflytterservice, hvor du eller din partner ganske gratis og uforpligtende kan få direkte og personlig hjælp, hvis du går med overvejelser om at flytte til Struer. Kontakt Tilflytterservice på tilflytterservice@struer.dk eller 96 84 87 94.
Du er også velkommen til at søge inspiration på flyttilstruer.dk
Sted
Struer Kommune
Østergade 15
7600 Struer
Datoer
Ansøgningsfrist: 12. marts 2025
Tiltrædelse: 1. september 2025
Kontakt
Afdelingsleder, Chalotte Nedergaard
(+45) 20 85 41 74 / (+45) 96 84 85 14
cnn@struer.dk
Find vej
I Struer Kommune er det opgaven, der sætter holdet. Det er din faglighed og gode dømmekraft, der skal være fundamentet for det samspil, du skaber med borgeren og virksomhederne.
Sammen skaber vi stærke partnerskaber og er fælles om at udvikle fremtidens velfærd. Men hvad er fremtidens velfærd? Vi har ikke svarende alene. Derfor skal vi have medarbejdere, der sætter spørgsmålstegn og borgere og virksomheder, som udfordrer. Vi stiller krav til os selv, men vi forventer ligeledes noget af borgerne og virksomhederne. Gode løsninger kommer, når alle bidrager til fællesskabet.