Få automatisk besked når en stilling matcher dig!

Ansøg nu

Bliv administrativ elev i Horsens Kommune

Er du klar til en hverdag med fællesskab, faglig udvikling og forskelligartede opgaver?

Som administrativ elev i Horsens Kommune bliver du en uundværlig del af vores administrative team. Du kommer til at spille en vigtig rolle i at få tandhjulene til at dreje og organisationen til at køre.

Du får en spændende og lærerig hverdag på Rådhuset i Horsens, hvor du over to år arbejder i 2-3 forskellige afdelinger. Her opbygger du praktisk erfaring og får indsigt i administrative opgaver i det offentlige. Samtidig bliver du en del af et stærkt fællesskab med andre elever og engagerede kolleger, der støtter din udvikling – både fagligt og socialt.

Som administrativ elev får du:

  • En toårig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration, der giver dig værdifulde kompetencer til arbejdsmarkedet – eller et solidt fundament for videre uddannelse.
  • Praktisk erfaring hos os, mens Learnmark Horsens sikrer, at du udbygger din faglige viden.
  • Løn under hele uddannelsen – og hvis du er over 25 år, kan du se frem til voksenløn.
  • Et stærkt fællesskab med de andre elever, som både er på arbejdet, men også til sociale aktiviteter i fritiden.
  • Et godt kollegafællesskab, hvor du har mulighed for at deltage i sociale arrangementer – bl.a. fredagscaféer og Beringsstafetten.
  • Indflydelse på, hvilke afdelinger du vil have viden og erfaring med i løbet af de to år.
  • En fast vejleder i de afdelinger, som du bliver en del af – med speciale i netop dét område.

Du får mulighed for at prøve det hele

I løbet af de to år vil du arbejde i 2-3 forskellige afdelinger, hvor du får viden og erfaring med:

  • Sagsbehandling: Du lærer at behandle ansøgninger og får indsigt i lovgivning inden for områder som pension og sygedagpenge.
  • Borgerbetjening: Du udvikler dine kommunikationsfærdigheder og lærer at vejlede og hjælpe borgerne på en professionel måde.
  • Økonomi: Du får erfaring med regnskabsopgaver og lærer at arbejde i kommunens økonomisystemer.
  • Løn- og personale: Du får indsigt i overenskomster, ferieaftaler og ansættelsesforhold for kommunalt ansatte.
  • Digitalisering: Du bidrager til drift, udvikling og implementering af kommunens IT-systemer.

Sådan lykkes du i en stilling hos os

Vi søger en elev, der er nysgerrig, ansvarsbevidst og struktureret, og som har mod på at arbejde med nye opgaver. Du får mulighed for både at arbejde selvstændigt og i teams – og uanset hvad, er der altid en hjælpende hånd fra dine kolleger, hvis du har brug for det.

Vores elever har forskellige baggrunde og uddannelser, og vi tror på, at mangfoldighed gør os stærkere. Er du i tvivl om, om du kan blive administrativ elev hos os? Se kravene herunder:

  • Tjek dit grundforløbsbevis. Her skal der stå, at du har adgang til kontoruddannelsen med speciale. Har du læst på EUX-business og HHX har du direkte adgang.
  • Hvis du er over 25 år, skal du ofte have lavet en realkompetencevurdering. Det betyder, at du skal til en samtale på din lokale erhvervsskole. Du kan læse mere om vurderingen her.
  • Er du over 25 år og har en HG på den gammel ordning, behøver du ikke en realkompetencevurdering. Du kan på dit grundforløbsbevis se, at du har adgang til kontorspecialet offentlig administration.

Er det svært at gennemskue adgangskravene? Så kan du kontakte din lokale erhvervsskole, som kan hjælpe dig.

Kan du se dig selv hos os?

I Horsens Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Ansøgningsfrist er den 30. marts 2025, samtaler afholdes i uge 15, og stillingen er med opstart 1. september 2025

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at ringe eller skrive til løn- og personalekonsulent Rikke Mølgaard på tlf. 21 24 84 05 eller på mail: perim@horsens.dk

Vi sætter pris på en ansøgning, hvor vi kan få indblik i, hvorfor du har lyst til at være elev hos os, samt hvordan dine kompetencer og erfaringer kan bidrage hos os.

Hvad siger vores tidligere elever?

”Det er vildt fedt, at vi får lov til at prøve kræfter med det, vi selv viser interesse for, og at vi får afprøvet flere forskellige afdelinger under vores uddannelse”

”Vi har rigtig gode kollegaer, der altid finder tid til at hjælpe, når der er behov for det”

”Vi har et rigtig godt sammenhold eleverne imellem. Vi får tid til at lære hinanden at kende, vi støtter hinanden og taler om, hvad der rører sig i vores forskellige afdelinger”

”Vi får relevante opgaver, bliver givet ansvar og får mulighed for at udvikle os. Det er fedt at opleve, at man bliver mere og mere selvstændig og bliver set som en del af holdet – både fagligt og personligt”

”Vi bliver klædt godt på til nye opgaver, inden vi bliver kastet ud i dem”

Venligst henvis til elevportalen.dk ved ansøgning


Sted

Horsens Kommune
Chr M Østergaards Vej 4
8700 Horsens

Datoer

Ansøgningsfrist: 30. marts 2025
Tiltrædelse: 1. september 2025

Kontakt

Rikke Mølgaard
(+45) 21 24 84 05
perim@horsens.dk



Find vej

.

Kort og godt om Horsens Kommune

Med sine 96.500 indbyggere er Horsens Kommune et fantastisk sted med masser af liv. Her er kultur, oplevelser og en enestående natur. Og så er vi en masse søde horsensianere, der holder sammen, passer på hinanden og får tingene til at ske.

() På lager
  Gem til senere

 ANNONCE

 ANNONCE

Elevportalen.dk / Future & Co

Store Kongensgade 81A
DK-1264 København K
CVR: 31584698

Få hjælp til jeres annoncering:

info@elevportalen.dk
Tlf.: 32 500 598

RSS FeedPersondatapolitikHandelsbetingelser

© 2025 IKKE AKTIVERET LICENS — Designed by DAN®